2010. december 2., csütörtök

Formatervező pajtársaim!!!!!

Egyszer már kiírtam, de kiírom mégegyszer!!!!!!!!!!(neptunból kimásolt üzenet)
CSAK A FORMATERVEZŐKRE VONATKOZIK!!!!
Tisztelt Hallgatók!

Kérem,hogy január 16-ig MINDENKI egyeztesse a konzulensével a diplomafeladatát, valamint e-mailben küldje el mindenki Vaskó Anitának és nyomtatott formában tegyék le az asztalomra! (Diplomafeladat kiírás, amelyet Scheer Tímea szeptemberben bemutatott, és továbbított Anitának)

Üdv: Csepregi Sándor

Formások Diploma

Sziasztok!!!!Kérlek Titeket olvassátok el a következő szöveget!!!FONTOS---DIPLOMÁHOZ!!!!!!!Kérdéseitekkel forduljatok az AMI titkársághoz!!!!!És a diploma témáitokat írjátok le nekem ahogy azt a neptun üzenetbe a Timi kérte!!!!!!!!!!!köszöni:anci

u.i.: OLVASSÁTOK AMIT KÜLDÖK EMAIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



DIPLOMAMUNKA, DIPLOMAKIADVÁNY, ZÁRÓVIZSGÁK, VÉDÉSEK



v A neptunt és a honlapot folyamatosan, minden nap meg kell nézni!

v Faliújságokat figyelni!

v Elérhetőségeket frissíteni a neptunban

v 1 felelőst (évfolyamfelelős) kérek minden szakról, és mindkét évfolyamból, akivel tartom a kapcsolatot

v A határidőket be kell tartani, azért vannak. Ha valaki nem tartja be, az egész évfolyammal „kiszúr”, mert pl. a diplomakiadvány nyomtatása késhet

v Ha valakinek kérdése van, TŐLÜNK kérdezze meg, ne egymástól, mert téves információk keringhetnek

v KOMMUNIKÁCIÓ A CSOPORTBAN!!! Lehet, hogy másnak is az a problémája, mint Neked. gyűjtsétek össze az ilyet, és a csop.felelős kérdezze meg.

v A nyelvvizsga megléte szükséges a diplomához, valamint az MA képzéshez. Utána kell nézni, hogy az összes nyelvi félévet teljesítetted-e, amennyit előírtak.

v A könyvtári könyveket az utolsó héten kérem visszahozni

HA VALAKI IDŐ KÖZBEN ÚGY DÖNT, HOGY NEM VIZSGÁZIK, NEM AD LE SZAKDOLGOZATOT, KÉREM JELEZZE!

Diplomadolgozat

v Ajánlom a könyvtárban a diplomamunkákat és a diplomakiadványokat nézegetni

v Tartalmi és formai követelményeket a neten megtaláljátok a kar honlapján

v 2 db. diplomavázlattervet kapsz: egyet le kell fénymásolni, azt kell belekötni a harmadik példányba, ezt kapja meg a konzulens. A másik kettőt a másik kettőbe belekötni, lehetőleg az elejébe. Miután megírtam, a konzulensek átnézik, el kell kérni tőlük, hogy tudjad, milyen feladataid vannak. A diplomavázlattervet át lehet írni, javítani, de legkésőbb egy hónappal a leadás előtt véglegesíteni kell!!

v Neptunban a Diplomatervezést és a Szakdolgozat-portfoliót is fel kell venni, a tantárgyi hálóval egyeztetve.

v Nyilatkozat: az NYME honlapról le kell tölteni, célszerű a szakdolgozat elejébe belekötni.

v 3 példányban kérjük a dolgozatot. 2-t a DÉKÁNIBAN kell leadni, a harmadik megy az opponensnek.

v Helyesírási és formai hibákra odafigyelni! Mással is olvastasd el!

v Hivatkozások (internetes), plagizálás, irodalomjegyzék

NEM FÉNYMÁSOLHATÓ, FÉNYKÉPEZHETŐ, KÖLCSÖNÖZHETŐ, TÖRVÉNY VÉDI!



Diplomakiadvány

v 5 éveseknek 2 oldal, 3 éveseknek 1 oldal

v Lesz egy adatlap a neten, ezt kell kitölteni, és elektronikusan visszaküldeni az ami@fmk.nyme.hu-ra, pen-drive-on nem tudjuk elfogadni!

v 5 éveseknek életrajz, diplomaleírás, 3 éveseknek diplomaleírás. A karakterszámot be kell tartani, ha nem, törlik! Angol fordítás is készül, amelyet az iskola intéz, senkinek nem kell lefordítani!

v A képek és nagy méretű fájlok továbbításához ajánlanám a toldacuccot.hu-t vagy a Mammutmailt.

Diplomatabló

v Neten fent lesz a mintája

v E-mailben kapod meg a Yellow Designtól az FTP megosztót, oda kell feltölteni.



Diplomavédés

Az opponenst a szakvezetőd fogja felkérni, Neked annyi a dolgod vele, hogy eljuttasd a diplomamunkádat hozzá kinyomtatva vagy e-mailben, ahogy kéri.

A védés menete: bemutatod a munkádat egy előadás keretében. A diplomabiztottság vagy kérdez, vagy nem. Ha igen, válaszolsz rá. Ha nem, akkor felolvassák az opponenciát, és az abban foglalt kérdésekre válaszolsz. Mosolyogsz, és megkönnyebbült szívvel helyet foglalsz J

A beosztását mi készítjük, ha a szakvezető nem. Természetesen lehet rajta változtatni, ha úgy adódik. Kiküldjük e-mailben, és feltesszük a faliújságra is.

Jó tanács: gyakorold az előadást, hogy ne a védésen csináld először! Sokkal jobban hangzik, ha nagyjából tudod kívülről a szöveget, mint ha felolvasod!



Záróvizsga

Csak az ötöd éveseknek van, BA képzésben nincs.

Általában névsor szerint halad. A formásoknak 2 tételsoruk van, az építészeknek egy, amely a neten lesz megtalálható. (Évek óta nem változott.)

Első körben kb. 5-en mennek be, kihúzzák a tételt és kidolgozzák. Az első elmondja, kimegy, és behívja a következőt.



Sok sikert és kitartást kívánok az évhez!



Scheer Tímea

A Pécsi Tudományegyetem honlapján a plágiumról:
A Kommunikációs Tanszéken érvényes idézési, hivatkozási szabályok



Mi a plágium?

A plágium más szerzők gondolatainak, fogalmainak, szavainak, mondatainak használata anélkül, hogy erre az írás készítője írásában utalna.



Miért kell elkerülni?

A plágium mások szellemi termékeinek jogtalan használata. Lehet és kell is mások gondolatait ismerni és felhasználni, de nem lehet őket sajátunkként feltüntetni. Egy dolgozatban pedig minden olyan gondolatról, amely mögött nem áll hivatkozás, a dolgozat szerzője – nevének a dolgozat fölé írásával – azt állítja, hogy az az ő saját, eredeti gondolata. A fejlett tudományos élettel rendelkező országokban a plágium megítélése azonos a bolti lopáséval.



Minden esetben jelölni kell az általunk készített szövegben:

- a más szerzőktől vett véleményt, gondolatot: akkor is, ha azt szó szerint idézzük, akkor is ha átfogalmazva;

- a más szerzők által kidolgozott fogalmakat, elméleteket, definíciókat: akkor is, ha szó szerint idézzük, akkor is, ha átfogalmazva;

- bármiféle adat forrását.



Hogyan lehet plagizálni?

Sokféleképpen! Alapvetően két fajtáját érdemes elkülöníteni.

(i) SZÁNDÉKOS PLAGIZÁLÁS

- ha valaki szó szerint kimásol egy szakfolyóiratból egy cikket, ráírja a nevét és saját dolgozatként beadja;

- ha valaki “saját” dolgozatot ír, ám abba mondatrészeket, egész mondatokat, bekezdéseket emel be más szövegekből, anélkül, hogy ezt idézőjellel és hivatkozással jelezné.



Az ilyen esetek nem igényelnek magyarázatot: a Kommunikációs Tanszék minden ilyen dolgozatot automatikusan elégtelenre értékel és az esetet mérlegelés nélkül a BTK Fegyelmi Bizottsága elé terjeszti.



(ii) A SZABÁLYOK NEM ISMERETÉBŐL SZÁRMAZÓ PLAGIZÁLÁS

Megítélése nem teljesen azonos a szándékos plágiuméval, de ez is elkerülendő. A további példák ebben próbálnak segíteni:


Példa mások gondolatainak plagizáló átfogalmazására

a) Az alábbi, EREDETI szövegrészlet, Hadas Miklós: Stílus és karakter. Futballhabituológiai traktátus. című írásából származik, amely a Replika 1999. júniusi számában jelent meg (128.o.):



“Mint tudjuk a század első két évtizedében a magyar futball belső társadalmi kontextusa mindenekelőtt az MTK-FTC derbi (illetve annak szimbolikája) révén ismerhető meg. Nem véletlen, hogy ebben az időszakban a válogatott játékosok többsége is főleg e két csapatból kerül ki. Az 1888-ban túlnyomórészt belvárosi zsidó polgárok által alapított Magyar Testgyakorlók Köre és az 1899-ben ferencvárosi sváb kispolgárok és szakmunkások által létrehozott Ferencvárosi Torna Club közötti több évtizedes küzdelem egyfajta asszimilációs versenyfutásként értelmezhető (Hadas és Karády 1995: 94-98).”



b) ELFOGADHATATLAN, PLAGIZÁLÓ parafrázis:

A század 10-es és 20-as éveiben a labdarúgás belső társadalmi összetettségét az MTK-FTC párharcot vizsgálva érthetjük meg a legjobban. Az 1888-as alapítású MTK és a 11 évvel később létrehozott FTC csatája egyfajta asszimilációs verseny formáját öltötte, mivel az előbbi klub mögött a századfordulóra világvárossá érő Budapest belvárosában élő zsidó polgárok, utóbbi mögött a IX. kerület többségében sváb származású kispolgárai és szakmunkásai álltak. E harcba fektetett energiákat mi sem mutatja jobban, mint hogy e két csapat adta ekkor a válogatott játékosok többségét.



c) KORREKT parafrázis:

Az általam vizsgált csoportok társadalomtörténetét tekintve, nem hagyhatjuk figyelmen kívül a tényt, hogy asszimilációs törekvéseiknek a labdarúgás világában különös hangsúlyt adtak. A zsidó polgárok illetve a ferencvárosi sváb kispolgárok által alapított és támogatott két klub, az MTK illetve az FTC küzdelme már a század elején komoly szimbolikus jelentőséggel bírt e két csoport közötti vetélkedésben (Hadas Miklós: Stílus és karakter. Futballhabituológiai traktátus. In: Replika 1999. június.)



Mi a különbség a kettő között?

Az első parafrázis jól láthatóan csak néhány kifejezésre keresett szinonimát, kissé átrendezte a gondolatok sorrendjét, és nem utalt arra, hogy az eredeti gondolat, és a szövegben megjelenő adatok milyen forrásból származnak. A második parafrázis saját gondolat kifejtésére használja fel az eredeti szöveget, jelentős eltéréssel fogalmazza meg ugyanazt a témát, és utal arra, hogy honnan származik az eredeti gondolat.



Lehet, hogy “nem veszik észre”?
Lehet. De - reméljük - mindenki számára világos, hogy ilyet nem azért nem csinál, mert lehet, hogy nem veszik észre. Másrészt a plágium nem csak akkor tűnik fel, ha az oktató olvasta az adott szöveget. A beemelt szöveg gyakorta “kilóg” a dolgozatból. Egy egyetemi oktatásban éveket eltöltő oktató számára nem nehéz feladat kiválasztani egy diák aránylag egyszerű, “diákos” fogalmazásából azokat a tömören, precízen megfogalmazott mondatokat, amelyek egy olyan kutatótól származnak, aki adott esetben évtizedeket töltött el a tudományos pályán.




Mikor kell idézőjelet használni?

Minden olyan esetben, ha szó szerint idézünk valakit!! Az idézőjel használatánál nem szempont, hogy hány szót veszünk át egy az egyben az eredeti szövegből.



PÉLDA A HELYES HASZNÁLATRA

Az általam vizsgált csoportok társadalomtörténetét tekintve, nem hagyhatjuk figyelmen kívül a tényt, hogy asszimilációs törekvéseiknek a labdarúgás világában különös hangsúlyt adtak. A zsidó polgárok illetve a ferencvárosi sváb kispolgárok által alapított és támogatott két klub, az MTK illetve az FTC küzdelme már a század elején komoly szimbolikus jelentőséggel bírt az e két csoport között zajló “asszimilációs versenyfutásban.” (Hadas Miklós: Stílus és karakter. Futballhabituológiai traktátus. In: Replika 1999. június. 128.o.)





Minden adatra kell hivatkozni?

Nem teljesen. Vannak olyan általános adatok, amiket ‘mindenki ismer’. Ilyen például, hogy a “magyar köztársasági elnököt az országgyűlés választja 5 évre hivatalába.” Ám ha valaki a portugál köztársasági elnök pozícióját hasonlítja össze a magyar elnökével, akkor érdemes forrásokat megjelölni, honnan tudja a szerző valójában, hogy kik és hány évre választják a portugál elnököt.



Általános adat például, hogy az 1956-os forradalom október 23.-án kezdődött, vagy hogy a két Németországot 1990-ben egyesítették újra. Ha viszont valaki a Budapestre bevonuló szovjet páncélkocsik, vagy a berlini falnál szökés közben lelőtt emberek számát adja meg, akkor meg kell neveznie az adatok forrását is. A közhiedelemmel ellentétben tipikusan nem általános adat például, hogy a magyarországi televíziók legnézettebb műsora a Dáridó, vagy hogy Magyarország vezeti az öngyilkossági statisztikákat. Az ilyen adatok forrásait mindig meg kell jelölni.


Internet
Az internetről származó információkra, adatokra, gondolatokra is ugyanúgy vonatkozik, hogy hivatkozni kell a forrásukra, mintha nyomtatásban jelentek volna meg.


További információk

Amennyiben valaki úgy érzi, hogy további kétségei, kérdései vannak, az alábbiakat teheti:

(i) Megkeresi a tanszék valamelyik oktatóját annak kijelölt fogadóidejében és felteszi kérdéseit.

(ii) Felvesz olyan órákat, melyek feladata - részben - e problémák tisztázása (Kommunikációs proszeminárium, Tudományos írásmű, Szakdolgozati szeminárium I.).

(iii) Megkeresi a szakirodalomban kérdésére a választ. Két ajánlott kötet:

Gyurgyák János: Szerkesztők és szerzők kézikönyve. Budapest: Osiris Kiadó 1996

Umberto Eco: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest, Európa Kiadó



Ennek a szabályzatnak az összeállításában segítségünkre volt: http://www.indiana.edu/~wts/wts/plagiarism.html#original
A szabályzatot készítette: Jakab András







Pécs, 2001. február 1. Szijártó Zsolt

mb. tanszékvezető

2010. november 24., szerda

FORMÁSOK INFÓK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kedves Évfolyamtársaim és Barátaim!

A féléves zárással kapcsolatban ill. egyéb információkkal szeretnélek ellátni titeket.
1. Design kommunikáció 2. c. tantárgy
Tulajdonképpen a minap sikerült dűlőre jutnom a Szentpéteri Tiborral ez ügyben.
A feladat:
Egy féléves feladatot kiválasztani és különböző szempontok szerint egy prezentációt készíteni. (vázlatok, fotók, 3D, és minden, ami a tervezéshez hozzá tartozott és ezt valamilyen formában lesz prezentálva. Szentpéteri tanár úr a „prezi” nevű programot ajánlotta de, pdf-ben is össze lehet rakni. A lényeg hogy érdekes interaktív és grafika tipográfia és egyéb egyensúly és kompozícióra odafigyelve kell összerakni. Majd ezt 2 percben elő kell majd adni. Ha jól emlékszem akkor december 16.-át, beszéltünk meg de majd még rákérdezek.

2. A nagy kipakolások mindenből valószínűleg december 16-17-én lesz… ez még nem biztos de kb. így számítsatok a dolgokra.
3. Öko-design
A feladat kiírást emalbe elküldtem (no komment).
4. „2011. január 16-ig MINDENKI egyeztesse a konzulensével a diplomafeladatát, valamint e-mailben küldje el mindenki” nekem (<--ez egy idézet szöveg az ami titkárságától)

5. Design határok nélkül c. tantárgyról ill. sokszorosító grafikáról remélem elolvastátok a neptun üzenetet hogy mikor lesz.

Mindenkinek jó munkát, felkészülést és sok sok kitartást a kipakolás okozta kínlódásokhoz!

Sziasztok
Anci

2010. szeptember 25., szombat

Velencei utazás

Velencei Építészeti Biennálé és Ljubjanai BIO nemzetközi formatervezési biennálé

Utazás autóbusszal:

1. éjszaka buszon,

2. nap délelőtt érkezés Ljubjanába

délután Velencébe.

2., 3. éjszaka Velence közeli diákszállóban

4. éjszaka buszon.

Időpont: október közepe

Ár: kb. 30.000 Ft/fő

Jelentkezz az AMI Titkárságon!

Pécsi utazás

Pécsi kirándulást szervez az AMI a Bauhaus kiállításra, és az Európa kulturális fővárosa rendezvényeire.

Lehetséges időpontok: október 8-9, vagy október 10-11.

Utazás autóbusszal , egy éjszaka szállás.

Jelentkezz az AMI Titkárságon!

2010. szeptember 24., péntek

Arculattervezés-forma

ARCULATTERVEZÉS
Témavezető: Kassai Ferenc
Konzultálási lehetőség: kedd és szerda

Gyűjtés
5 féle üzlethelyiség kiválasztása (utazási iroda, biobolt, munkaruházati bolt, kismama bolt, borszaküzlet, hangszerszalon) "probléma-térképének" megalkotása - javaslat az átalakításra. Vizuális igény felmérés.
Módja: értelmező látványrajzok, grafikai felületek, kiegészítők vizsgálata.

Feladat
A kiválasztott bolt arculattervezése, a már meglévő szövegkép felhasználásával.
Tervezzen logotípiát, majd alkossa meg az üzlet kisarculati jellegét névjegyen, borítékon, levélpapíron.
Válasszon ki 3-at a boltra jellemző bármilyen csomagolástípust (pl. egység, gyűjtő, fogyasztói) egyéb arculati elemekből szintén 3-at (pl. wobbler, asztali sátor, molino, szalvéta, tárolódoboz, szalvétagyűrű, poháralátét, üvegpohár, freecard) melyeket tervezzen át az új logotípia szellemében.

Feldolgozás
gyűjtés: min. 5x3db A/4 formátum, vázlatervek: min. 5x3db A/4 formátum
1db logotípia kidolgozása kézzel és/vagy kézzel
1db komplett kisarculat tervezése és kivitelezése 1:1-es méretben számítógéppel (makett)
3db csomagolás típus 1:1-es méretben számítógéppel (makett)
3db egyéb arculati elem 1:1-es kivitele (makett)
-kézzel razolt színes látvány grafikák

Beadandó
A szükséges anyagok A/4 portfóloba rendezve
-a dokumentáció CD-n, pdf formátumban

Gyűjtés bemutatás: 2010. október 12.
Beadási határidő: 2010. december 1. szerda 10 óra

2010. szeptember 3., péntek

fontos


Na szóval olyan információk derültek ki melynek ügyében egy személyes találkozót hívok össze....nem fogok senkit feltartani elmondom a mondani valóm és kész mehetek is!

Várok minden formást aki 3.éves
Szept. 05. vasárnap 18.00 órakor AMI előtt nagyon fontos hogy el gyertek!

(tudom koli beköltözés meg ilyenek de ennek ellenére várok mindenkit)
Tantárgyi problémák mely az egész formást érinti!

Ja és szóljatok egymásnak is!

2010. szeptember 2., csütörtök

KEZDŐDIK A FÉLÉV!!! NÉZZED! OLVASD! EMÉSZD!

Kedves Évfolyamtársaim (3.évfolyam)!

Szeretnék közérdekű információkat közölni ami még ha ma elolvassátok még holnapig eltudjátok rendezni a tantárgy felvételeiteket...stb.
Összegyűjtöttem pár dolgot ami számomra és közületek páran nem értettek.Amennyiben tudtátok akkor megerősítésként szolgáljon!
Tehát,

1. Fontos időpontok:
Regisztráció és tantárgy felvétel: 2010. aug. 23. 7.00 - szept. 3. 12.00
Első tanítási nap: 2010. szept. 06.
Szorgalmi időszak: 2010. szept. 06 - dec.10.
Szoctám leadási határidő: 2010. szept. 20.
Őszi dékáni szünet: 2010. okt. 25 - 29.
Vizsgaidőszak: 2010. dec. 13 - jan. 28.
Leckekönyv leadási határidő: 2011. jan. 28. 12.00
Hallgatói jogviszonyról szóló igazolás kérése: 2010. szept. 6. után /szólj Villőnek vagy Ancinak!/
A teljes 2010/2011-es tanulmányi rendet itt találod:
http://www.fmk.nyme.hu/index.php/13940/

2. Idegen nyelvel kapcsolatos információk:
Itt megtalálod: http://www.nyme.hu/index.php/16089/
Ha további kérdésed van keresd fel az Idegen Nyelvi központot:a regisztrációs héten(augusztus 30. – szeptember 3.) naponta 9:00-15:00 óráig.

2010. szeptember 7-én kedden 18:30-kor várják az általános nyelvi kurzusokra regisztrált hallgatókat az INYK-ba az igények pontos egyeztetésére. Ekkor alakítják meg a csoportokat is.

3.Új tantervi hálók:

Amiket kaptam információkat Ránk is tartoznak az új tantervi hálók.

Tervezőgrafika
http://www.fmk.nyme.hu/fileadmin/dokumentumok/fmk/dekan/Mintatantervek2010/50_TG_BA.pdf

Formatervező
http://www.fmk.nyme.hu/fileadmin/dokumentumok/fmk/dekan/Mintatantervek2010/46_FT_BA.pdf

Építőművész
http://www.fmk.nyme.hu/fileadmin/dokumentumok/fmk/dekan/Mintatantervek2010/42_EM_BA.pdf

Jelenlegi tantervek
(Érvényes az összes BA és MA szakos hallgatóra,valamint a 2009 után kezdett BSc, és a 2010 szept. után kezdett MSc. hallgatókra)!!!

Figyelem!
Előfordulnak még hibák a mintatantervekben. Ezeket folyamatosan igyekeznek javítani, azonban bármilyen eltérés esetén a Neptun a mérvadó!
(Az eltéréseket jelezni lehet a lbejo[at]fmk.nyme.hu e-mail címen.)


4.Beiratkozás a 2010/2011. tanév 1. félévére/forrás:www.nyme.hu/
Beiratkozás:
Neptun rendszerben beiratkozás a 2010/11/1 félévre
Ügyintézés -> Beiratkozás -> 2010/11/1 félév -> Aktív
Tantárgyak felvétele a Neptun rendszerben
Miután felvetted a tantárgyaidat célszerű a tárgylistát kinyomtatni. Ha valamilyen tantárgyad „eltűnik” a Neptun rendszerből a későbbiekben ezzel tudod igazolni a felvételt.
Leckekönyv kitöltése és leadása
Felhívom figyelmedet, hogy a Neptun rendszerben felvett, és a leckekönyvedbe beírt tárgyaknak meg kell felelniük egymásnak.
Költségtérítés összegének befizetése (költségtérítéses képzésben részt vevő hallgatók).
A befizetés határideje: 2010. szeptember 16. Levelezős hallgatók esetében az első


5.Rendszeres szociális támogatás 2010/11. tanév 1. félév


Rendszeres szociális támogatás iránti kérelmedet a 2010/11/1 félévre vonatkozóan az „Adatlap rendszeres szociális támogatáshoz” nyomtatványon 2010. szeptember 20-án 12 óráig kell leadnod. Ezen határidő után a kérelmedet nem tudjuk elfogadni!

Az adatlapot minden esetben a Tanulmányi Osztályra kell behoznod! A határidőben történő beérkezés a saját felelősséged, a kérvény eljuttatása nem az évfolyamfelelős feladata!

Felhívom figyelmedet, hogy a kérelmekhez az igazolásokat minden félévben le kell adnod! Igazolások hiányában a kérvényben foglaltakat nem tudjuk figyelembe venni!
A rendszeres szociális támogatási pályázatok elbírálása két fordulóban történik. Minden hallgatónak – a korábban a kiemelt kategóriába (10 %; 20 %) tartozó pályázóknak is! - a pályázati kiírás szerint igazolni kell minden, a szociális helyzetére vonatkozó körülményt.
A rendszeres szoctámhoz kitöltendő adatlapot itt találod:
http://www.fmk.nyme.hu/index.php/3670/

6.Kérelmek leadása:
A kérelmeid leadására csak a regisztrációs időszakban van lehetőség!

Párhuzamos tantárgy felvételi kérelmek: Előtanulmány nélkül tárgyat, csak az azt oktató Intézet hozzájárulásával lehet felvenni. Amennyiben a hozzájárulás a kérvényen nem szerepel, a felvétel nem engedélyezhető!
Egyéni tanulmányi rend: Indokolt esetben adható. Művész hallgatók esetében az Alkalmazott Művészeti Intézet hozzájárulása szükséges. Az egyes tantárgyak követelményeit az illetékes Intézetekkel kell egyeztetned.
Jegyelfogadás: A jegyelfogadási kérelmen fel kell tüntetned a teljesített tárgy nevét, Neptun kódját, a megszerzett érdemjegyet, valamint az elfogadott tárgy nevét, Neptun kódját, kredit számát. Amennyiben a tárgyat másik Intézményben teljesítetted a tárgy itteni oktatójával alá kell íratni a kérelmedet!
Átjelentkezési kérelem: Amennyiben rendelkezel lezárt félévvel, lehetőséged van másik szakra, Intézménybe átjelentkezni. Felhívom a figyelmedet, hogy átjelentkezés esetén, az esetleges jegyelfogadást, a másik szak tantárgyainak felvételét is el kell intézned szeptember 03-ig! A kérvény leadási idejénél ezt vedd figyelembe!
Kreditarányos fizetési kérelem: Ha költségtérítéses képzésben veszel részt, és a félévben felvett kreditjeid száma nem éri el a harmincat lehetőséged van kreditarányos fizetést kérni. A szakra előírt költségtérítés összegének legalább felét ebben az esetben is be kell fizetned.

6.Új tanszék vezető tanár a Formatervező BA-n!

Csepregi Tanár Úr
(megjegyzés: egyéni tanrend és egyéb gondok bajok esetén hozzá kell fordulni)

7. Kezdetleges órarendek itt:
http://www.ami.nyme.hu/doc/orarend/II/III_evf.pdf


7+1. T.O. hallgatói ügyfélfogadás:

HÉTFŐ: 8:00 – 12:00
KEDD: 13:00 – 15:30
SZERDA: 8:00 – 12:00
CSÜTÖRTÖK: 13:00 – 15:30
PÉNTEK: NINCS

Röviden ennyit!Ha megtudok vmit amiben változás van akkor kiírom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ÉS TERJESSZÉTEK AZ IGÉT!!!!!!!!
anci

2010. március 19., péntek

ÉVFOLYAM GYŰLÉS AMI 2.ÉV

Sziasztok!

Lassan de biztosan minden info megérkezik a szakmai gyakorlattal kapcsolatban és szeretnénk jövő hét szerdán azaz 2010.03.24-én 13:00 órától egy gyűlést tartani az évfolyamnak, ahol minden részletet megtudhattok és reméljük minden kérdésre válaszolni tudunk. Nem szeretnénk többször elmondani, a ti érdeketek, mivel ha ezen a nyáron nem teljesítitek a szakmai gyakorlatot, jövőre nem kaphatjátok kézhez időben a diplomát, mert ez is feltétele. A másik fontos dolog , hogy nekünk kell megszervezni az eLső BSC-n végzők búcsúztatóját és ezt az ötöd éven végzőkkel együtt szeretnénk tartani, így a negyed évesekkel összefogva kell megbeszélnünk a részleteket. Ugyh azok akik ebben részt szeretnének venni maradjanak még szerdán, mert a negyedévesekkel 15:00 órát beszéltünk meg a búcsúztató megtárgyalására.

Találkozzunk az AMI büféjében 13: 00 órakor és aztán keresünk vm szabad termet!

Üdv.: Villő és Anci

ui.:Nórika:) továbbítsátok a szakotokon belül ezt az e-mailt!

Szoctám 2009/2010 2.félév

A szociális támogatási kérelmek elbírálásához a pontozási rendszert a "Szociális támogatás pontszámítás" pontban tudod megtekinteni.És neptun kódod alapján megnézheted, hogy hány pontot értél el.

LINK:
http://www.fmk.nyme.hu/index.php?id=3663

TANULMÁNYI REND(március-május-június)

MÁRCIUS

Kurzusok meghirdetése az őszi félévre: 2010. március 29 – április 2.

Előzetes tantárgy választás: 2010. április 5 – 9.

Utolsó oktatási nap /végzősök/: 2010. április 30.
Vizsgaidőszak /végzősök/: 2010. április 26 – május 21.
Leckekönyv leadása /végzősök/: 2010. május 21. 12.00

Rektori/dékáni szünet: 2010. április 1 – 7.

Felvételi vizsgák (művész szakok, 1. forduló): 2010. április 19 – 23.


MÁJUS

Valétálás: 2010. május 8.

Utolsó oktatási nap: 2010. május 7.
Komplex tanulmányút: 2010. május 10 – 14.
Vizsgaidőszak: 2010. május 17. – június 25.

Szakdolgozat/diplomamunka leadási határideje: 2010. május 5.

Felvételi vizsgák (MSc szakok): 2010. május 17 – 21.

Munkaszüneti nap: (Pünkösd) 2010. május 24.


JÚNIUS

Szakdolgozat/diplomavédések: 2010. május 31 – június 4.
Záróvizsgák: 2010. június 7 – 11.

Oklevélátadó ünnepély: 2010. június 24. 11.00

Leckekönyvek leadási határideje: 2010. június 25. 12.00

Felvételi vizsgák (művész szakok, 2. forduló): 2010. június 28 – július 2.

formatan 2.

Formatan 2.-feladat-lichthoff projekt

Az eddigi információk szerint összeszedett okoságok és összegzés amit én irtamés fogalmaztam meg és nem a tanár, vagyis nem irányt adó de remélem segít.

Egy olyan “tér-installáciot”ill. belső tér szerkezet létrehozni a lichthoffban, amely plasztikai értékekkel is bír.
Az épület szerkezetéhezés területéhez nem lehet hozzányúlni, negatív formát elvenni, befalazni és vágni sem ajánlott.
Egy pl.: egy tóból kiáll egy vasrúd hosszan 40 fokban döntve és az megtöri a vizfelületet.
Felhasználható az egész terület vagy csak egy részét, lehet kis teraszokat vagy bármit ami nem bontja meg az alap szerkezetet.

A méretekkel kapcsolatban nem sikerült információt begyüjteni, ugy hogy le kellene mérni és az alapján egy 1:50 méretarányban még nem is nagy és nem is kicsi ugy hogy ez lenne a jó - egy MODELLT kellene jövö hétre (2010.március 24. szerda).

Ennyivel tudok szolgálni egyenlőre, de ha vmi infotok van még akkor szívesen várom és közzé teszem a többieknek is.

2010. március 13., szombat

FIGYELEM -FIGYELEM!!!!!!

Kérem továbbítsátok ezt az infót a pályázat többi résztvevőjéhez. Sajnos az ő címeik nincsenek meg nekem.
Jah, és ha van más érdeklődő, őket is szívesen látjuk.



Kedves hallgatók!

Mint már tudjátok a soproni "Építőkockák"-pályázat kapcsán és avval párhuzamosan kísérleti nemzetközi kooperációs projektet indítottunk el az ami és a bécsi kunstschule.at hallgatóinak részvételével. A bécsiek első látogatásakor abban egyeztünk meg, hogy ők március 15-én újra Sopronba látogatnak és akkor pontosítjuk a projekt lefolyásának részleteit.

Szóval:
Március 15.én, hétfőn 10:49kor érkezem az osztrák hallgatókkal Sopronba. Talákozzunk ekkor az állomáson!
A terv szerint a közös projekt lehetséges színhelyeit tekintenénk meg, majd együtt megbeszélnénk a benyomásainkat, a szóba jöhető témákat és az együttműködés formáját. A projekt résztvevőivel az ezt követő héten Bécsben töltenénk két napot a Wiener Kunstschule-én, ahol közösen dolgozhatnánk ki a terveket.

Hétfőn a következő helyszineket látogatnánk meg és mérnénk fel:
Szélmalom (bérkaszárnya) a Kuruc-dombon (márc. 15.-én labancokkal!)
Vasöntöde és fésűsfonalgyár
Papréti zsinagóga
Tűzoltó-laktanya a Várkerületen
más (javaslatra)

Az elkészült tervek Sopronban és Bécsben kiállításra kerülnek.

Minden mást hétfőn beszélünk meg.

üdvözlettel:
Szurcsik János

Úgy vettem észre, hogy nem terjedt el nagyon ennek a projektnek a híre, ezért ha ismetek még valakit (bármelyik szakról és évfolyambó)l akinek szabad kapacitása van és akit érdekelne az ebben való részvétel, kérem szóljatok neki, hogy hétfőn legyen velünk.

2010. február 4., csütörtök

2. év forma

Sziasztok!

1. Az indexeteket megtaláljátok az AMI portáján, oda tettem le mindenkiét.

2. A tantárgyakat holnap azaz febr .5. (péntek) 12.00 óráig tudjátok felvenni.

3. 2D nem vehető fel ebben a félévben majd csak a következöben.
DE ha érdekel a dolog és nem csak a kredit miatt kell, akkor ha van hely állitolag van 1-3 hely, akkor be lehet menni de ha van saját géped akkor semmi akadálya.)ezért nem jár kredit...stb.

4. Az indexeket kitöltve a t. o.-ra bevinni jövöhét csütörtökig (febr. 11.) kell.

5. A szoctám igényléseket is febr.11-ig kell leadni a t.o.-ra (minden kategoriát:10%,20% és egyéb)

Megjegyzés:minden papirt csatolni kell, mert szigoruan veszik ettől a félévtol az igénylést és csak az kap aki tényleg rászorul)

2010. február 2., kedd

2009/2010 tanév 2.félévének tanulmányi rendje

II. félév

Regisztráció és tantárgyfelvétel a Neptunban:
2010. január 25. 700 – február 5. 1200
Oklevélátadó ünnepély: 2010. február 12. 1000
Regisztráció a Tanulmányi Csoportnál:
2010. február 1 – 11.
Regisztráció a levelező tagozaton: 1. konzultáció
Első oktatási nap: 2010. február 1.
Szorgalmi időszak: 2010. február 1 – május 7.
Szorgalmi időszak /végzősök/: 2010. február 1 - április 30.

Szakdolgozat/diplomamunka feladat kiírás leadási határideje (júniusi záróvizsga BSc/BA szakokon):
2010. február 15.

Állásbörze és szakmai fórum:

Kurzusok meghirdetése az őszi félévre:
2010. március 29 – április 2.
Előzetes tantárgy választás: 2010. április 5 – 9.

Utolsó oktatási nap /végzősök/: 2010. április 30.
Vizsgaidőszak /végzősök/: 2010. április 26 – május 21.
Leckekönyv leadása /végzősök/: 2010. május 21. 1200

Rektori/dékáni szünet: 2010. április 1 – 7.

Felvételi vizsgák (művész szakok, 1. forduló):
2010. április 19 – 23.
Valétálás: 2010. május 8.

Utolsó oktatási nap: 2010. május 7.
Komplex tanulmányút: 2010. május 10 – 14.
Vizsgaidőszak: 2010. május 17. – június 25.

Szakdolgozat/diplomamunka leadási határideje:
2010. május 5.

Felvételi vizsgák (MSc szakok): 2010. május 17 – 21.

Munkaszüneti nap: (Pünkösd) 2010. május 24.

Szakdolgozat/diplomavédések: 2010. május 31 – június 4.
Záróvizsgák: 2010. június 7 – 11.

Oklevélátadó ünnepély: 2010. június 24. 1100

Leckekönyvek leadási határideje: 2010. június 25. 1200

Felvételi vizsgák (művész szakok, 2. forduló):
2010. június 28 – július 2.

infok

hahoka

Sziasztok!

Leirnám hogy mit tudtam intézni a minap ami közérdekü infokat is tarrtalmaz.
elöször is a legfontosabb:
1. aki az ami portáján vagy mészárosnak hagyta ott az indexét...annak elmondanám h nem adták le a nagy to.-n..(aki még nem tudná)akit érint ez a dolog az legyen szives a neptunon keresztül befizetni 1000 Ft késedelmi dijat.reni csak akko zárja le a félévét, ill. bizonyos tárgyakat akkor enged majd a neptun felvenni ha kifizette ezt az összeget.Ezt minél hamarabb tegyétek meg mert holnap én leadom az indexeket...ja és azt se felejtsétek hogy ha leisadtam utánna belekell vezetni az uj félévet és péntek délig ismét leadni...ha nem teszitek meg akko súlyos pénzeket kell fizetni amit szerintem senki nem szeretne.
2.társadalom tudományis is.4.semmi hir még rola kavarodás van ...talán holnap többet tudok.
3.a tárgy foto2 ezen a héten itt elmarad...az első találkozás nórával jövöhétten lesz.
4.kiadták a formatervezési ism .2 tantárgybol(szücsy, kassai)a feladatokat.erről holnap teszem közé a cuccokat a blogra.
5.tudom hogy tudjátok hogy regisztrácios időszak van de tanitás már van csak igy megjegyezném a tanárok hiányolják a 2. évet. na mindegy.
6.design kommmunikácio most csütörtökön már lesz juhász marcival .
7.ez volt az első és utolso hogy vkinek az indexével szaladgálok...stb.akinek nem inge nem veszi magára és akinek megigértem az se.

további szép napot!
u.i.:figyeljétek a blogot
aki még nem tudná a blog cime: amishock.blogspot.com

2010. január 7., csütörtök

Műszaki ismeretek III.----vizsgatételek

Vizsgatételek

 

II. form. terv. bsc

 

Műszaki ismeretek III.

 

 

1.             A jegenye- és a lucfenyő elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

2.             Az erdei- és a feketefenyő elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

3.             A vörösfenyő elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

4.             A sima- és a duglászfenyő elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

5.             A boróka és a tiszafa elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

6.             A nemes tölgyek elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

7.             A cser és a szelídgesztenye elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

8.             Az akác, az eper és a gleditsia elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

9.             A kőrisek és a bálványfa elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

10.         A szilek és az ostorfa elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

11.         A diók (hazai és fekete) elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

12.         A bükk és a platán elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

13.         A nyír és a gyertyán elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

14.         Az éger és a hársak elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

15.         A juharok elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

16.         A nyarak és a füzek elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

17.         Az erdei gyümölcsök, vadalma, vadkörte, barkócaberkenye elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

18.         A cseresznye és a szilva elterjedése, jellemzése (anatómiai, műszaki, technológiai) és felhasználási területeik.

19.         A trópusi esőerdők legfontosabb előfordulási helyei, fáinak általános anatómiai jellemzése, különleges műszaki, technológiai tulajdonságaik.